Aanmelden zendingen
Heeft u goederen te versturen? Meldt uw zending aan via ons boekingsportaal Mijnpakket.FRL. Zodra u de zending heeft aangemeld, is de afhaling gelijk gepland. Als de pakketten eenmaal zijn gearriveerd bij FRL, zal uw klant een email krijgen met de tracking gegevens. Controleer het ingevoerde adres goed. Indien het ingevoerde adres incorrect is, zal FRL een extra pakketlabel (verzendkosten per pakket) bij u inrekening moeten brengen. Meer informatie over het inboeken en beheren van uw zendingen, vindt u in onze gebruikershandleiding.
Afhaalinformatie FRL Distributie
Heeft u voor 12.00 uur uw eerste zending ingeboekt, wordt u dezelfde werkdag nog afgehaald. In de steden Leeuwarden, Drachten, Heerenveen, Harlingen, Franeker, Sneek en Dokkum is het zelfs mogelijk om een afhaalmelding tot 14.00 uur aan te vragen. Bent u ergens anders gevestigd? Vraag ons naar de mogelijkheden: distributie@frlpost.nl.
Verpakken is een kunst
Vanaf het moment dat onze chauffeur bij u is geweest, start een logistiek proces van vele kilometers en overlaadmomenten. Aan FRL de taak om dit zo voorspoedig te laten verlopen. Gelukkig hebben we hier de nodige ervaring in. Echter zit een ongeluk in een klein hoekje. Daarom vragen we extra aandacht aan de verpakking.
Raadpleeg onze verpakkingswijzer, deze biedt houvast bij de vraag hoe op de juiste wijze juist te verpakken. In de verpakkingswijzer staan de minimale vereisten om in aanmerking te komen voor uitkering bij eventuele schade.
- Het stuwen van het product in de doos voorkomt 75% van de schadegevallen
- Oude transport labels zorgen vaak voor vertraging
- Verpak geen lucht
- Wanneer zendingen niet conform de verpakkingswijzer aangeleverd worden, vervalt uw aanspraak op reclamatie van mogelijk schade
Bezorginformatie FRL Distributie
Uw pakket-, pallet- en stukgoedzendingen worden verstuurd als zijnde 24 uurs bezorging. Op het gebied van pakketbezorging wordt meer dan 99% de volgende dag aangeboden.
Let op! We doen ons uiterste best om al de zendingen binnen de gestelde termijn te leveren. Bij overmacht zijn we bij uitzondering genoodzaakt om een zending de volgende werkdag te leveren. Op de garantie- en tijdzendingen na, kan FRL niet compenseren in de verzendkosten.
Spoed?
Wilt u volledige zekerheid? Boek uw pakket online in met een levergarantie. Dit is zelfs mogelijk met diverse tijdvensters.
Heeft uw stukgoed- of palletzending spoed? Neem contact op met FRL Distributie. In vrijwel geheel Nederland hebben we de mogelijkheid om vroeg in de ochtend te leveren.
Export
Verstuurt u uw zendingen binnen Europa of zelfs daarbuiten? FRL kan het versturen. Heeft u hulp nodig bij het opstellen van de export papieren? Wij regelen het voor u. Hiervoor reken wij de volgende kosten:
- Zelf volledig aanleveren van de export documentatie: € 10,00 excl. btw
- Door FRL laten opstellen van de export documentatie: € 26,50 excl. btw
Disclaimer buiten EU
Let op! Controleer de gegevens van de ontvanger goed. Eventuele wijzigingen of meerwerk kunnen extra kosten met zich meebrengen. Uw zending wordt standaard aangemeld met de leverconditie DAP. Dit betekend dat lokale heffingen zoals BTW en invoerrechten voor rekening zijn van de ontvanger. Eventuele naheffingen zullen we in rekening brengen bij de afzender. Op de zending is het CMR Verdrag van toepassing.
Bezorgdagen
Onze koeriers leveren pakketten uit op maandag t/m zaterdag. Pallets en stukgoed worden geleverd van maandag t/m vrijdag. Met uitzondering van feestdagen.
Niet thuis
Bij de aflevering van de zendingen maken wij onderscheid tussen pakketten en pallet-/ stukgoedzendingen.
Pakketten
Als u bij het inboeken van het pakket het emailadres van uw klant invult, dan ontvangt uw klant een link met de track and trace informatie.
Is uw klant niet aanwezig op het moment dat onze koerier voor de deur staat, dan zal er een kaart achter gelaten worden, met het verzoek: om contact op te nemen, voor het maken van een nieuwe bezorgafspraak. Samen met onze planning kan er via chat, mail of telefoon een nieuw, geschikt moment afgesproken worden. We hebben er bewust voor gekozen om niet de volgende dag standaard opnieuw langs te rijden. Onze ervaring leert dat dit zelden succesvol is.
Pallet-/ stukgoed
Pallet- en stukgoedzendingen worden niet middels een koerier afgeleverd. FRL heeft ervoor gekozen om dit met het groot vervoer af te laten leveren. Het is daarom erg belangrijk om naast het emailadres van de klant ook het telefoonnummer van de klant te vermelden in het boekingsportaal. De chauffeur kan indien nodig contact opnemen met de ontvanger.
Als de ontvanger niet thuis is en we voor een tweede keer, of vaker de zendingen moeten aanbieden, is FRL genoodzaakt om per afleverpoging een nieuw verzendlabel inrekening te brengen.
Let op! We doen ons uiterste best om al de zendingen binnen de gestelde termijn te leveren. Bij een foutsortering of overmacht zal uw zending de volgende werkdag aangeboden worden. Op de garantie- en tijdzendingen na, kan FRL niet compenseren in de verzendkosten.
Schade
Schade bij aankomst?
Meldt u zo spoedig mogelijk bij FRL via claims@frlpost.nl. Wist u dat dit binnen 10 dagen na levering moet gebeuren? Na de melding ontvangt u een link met een eenvoudig in te vullen formulier. Na ontvangst van de benodigde informatie zal onze afdeling Claims direct aan de slag gaan.
Inkoopfactuur
Tijdens de afhandeling van uw schademelding wordt er gevraagd naar de inkoopfactuur van het beschadigde artikel. Door de inkoopwaarde te tonen, bent u verzekerd van schadeloosstelling bij uitkering; met een maximum van €450 excl. btw mits uw verpakking aan de voorschriften van de verpakkingswijzer heeft voldaan.